نظرات جمعی از دانشجویان ساکن در یک خوابگاه دانشجویی در مورد سوسک :

 

 

 

 

دانشجوی حقوق : با اینکه همیشه شاهد اعمال دانشجویان است ولی هیچوقت و در هیچ دادگاهی علیه آنان شهادت نمی دهد!


دانشجوی جغرافیا :
مکان ، آب و هوا و شرایط محیطی در او تاثیری ندارد چون او همه جا هست!
 



دانشگاه آزاد اسلامی از نظر تعداد مقالات علمی ثبت شده در SCOPE و ISI امسال رتبه نخست را کسب کرده است 

 

 

دکتر کریم زارع گفت: در بحث چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی، تا سال1391، بیش از24 هزار عضو هیات علمی جدید جذب خواهند شد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سه دهه را پشت سر گذاشته است، گفت: دهه اول تثبیت، دهه دوم توسعه و دهه سوم دهه ارتقا» آموزشی و دهه چهارم دهه انقلاب پژوهشی می باشد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی درحال حاضر بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و براساس سند چشم انداز دانشگاه پیش بینی شده تا سال 1404 به یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان از نظر کیفی مبدل می شود که برنامه ریزی های لازم نیز در این زمینه انجام شده است.
دکتر زارع گفت: براساس بررسی های صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی از نظر تعداد مقالات علمی ثبت شده در SCOPE و ISI در سال جاری رتبه نخست را در میان دانشگاه های کشور کسب کرده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با مبادلات علمی و تعاملات فرهنگی، برنامه ها و راهکارهای جدیدی را در جهت تقویت همکاری ها با دانشگاه های جهان پیش بینی کرده که می تواند در تسریع رسیدن ایران به قله علم و فناوری کمک کند.
دکتر زارع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی برای تحصیل و تعالی جوانان و طالبان علم فراهم کرده است و امروز دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار جهانی پیدا کرده است.
زارع که رئیس اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی بوده، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) برای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون تومان کمک فرمودند که 10 هزار تومان آن برای ایجاد واحد تبریز به عنوان اولین واحد دانشگاهی اختصاص یافت و ما در مصلای تبریز به نیت 14 معصوم، تدریس 14 تک درس را آغاز کردیم.



ده سالم بود یه روزی . . .

 

دیروز عصر که از دوکون خیاطی بر می گشتم آخه من شاگرد خیاطم

از نوع جوجه ش همون جوجو

داشت بارون می بارید خیلی وقت بود بارون و رو گونه هام

حس نکرده بودم خیلی چسبید نوکرتم خداجون

رسیدم خونه رفتم دم پنجره قطره های بارون و که می خورد

رو پشت بوم خونه ها رو تماشا کردم

یاد کلاس چهارم دبستان به خیر

وقتی که بارون می بارید تو حیاط مدرسه دستامونو می دادیم به هم

و می چرخیدیم و می خوندیم

 

 

 

آخ که چه روزایی داشتیم...



فقط یه بار دیگه بگو دوست دارم

 

مرد و زن جوانی سوار بر موتور در دل شب می راندند آن ها عاشقانه یکدیگر را دوست داشتند

زن جوان: یواش تر برو عزیزم من می ترسم

مرد جوان: نه این جوری خیلی بهتره

زن جوان: خواهش می کنم من خیلی می ترسم

مرد جوان: خب ولی باید بهم بگی که دوست دارم

زن جوان: دوست دارم حالا می شه یواش تر برونی  

مرد جوان: منو محکم تر بگیر

زن جوان: خب حالا می شه یواش تر بری

مرد جوان: باشه ولی به شرطی که کلاه ایمنی منو برداری

و روی سر خودت بذاری آخه نمی تونم راحت برونم اذیتم می کنه

زن جوان این کار را کرد و گفت: خب حالا می شه یواش تر بری

مرد جوان: باشه به شرطی که بگی دوست دارم

روز بعد واقعه ای در روزنامه ثبت شده بود: برخورد موتور سیکلت با ساختمان حادثه آفرید در این سانحه 

که به دلیل بریدن ترمز موتورسیکلت رخ داد یکی از دو سرنشین زنده ماند و دیگری در گذشت

 مرد جوان از خالی شدن ترمز آگاهی یافته بود بدون این که زن جوان را مطلع کند با ترفندی کلاه ایمنی

خود را بر سر او گذاشت و

خواست تا برای آخرین بار دوست دارم را از زبان او بشنود و خودش رفت تا او زنده بماند



وقتی میای صدای پات از همه جاده ها میاد

انگار نه از یه شهر دور که از همه دنیا میاد

 

تا وقتی که در وا می شه لحظه ی دیدن می رسه

هر چی که جاده س رو زمین به سینه ی من می رسه

 

ای که تویی همه کسم بی تو می گیره نفسم

اگه تو رو داشته باشم به هر چی می خوام می رسم

 

وقتی تو نیستی قلبمو واسه کی تکرار بکنم

گل های خواب آلوده مو واسه کی بیدار بکنم

 

دست کبوترای عشق واسه کی دونه بپاشه

مگه تن من می تونه بدون تو زنده باشه

 

ای که تویی همه کسم بی تو می گیره نفسم

 اگه تو رو داشته باشم به هر چی می خوام می رسم

 

عزیزترین سوغاتیه غبار پیراهن تو

عمر دوباره ی منه دیدن و بوییدن تو

 

نه من تو رو واسه خودم نه از سر هوس می خوام

عمر دوباره ی منی تو رو واسه نفس می خوام



سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : حسین حیدری

نعناع: از آن جایی که این گیاه حاوی ماده ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.

فلفل:
ماده ای به نام «Capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.

زنجبیل:
زنجبیل دم کرده در صورتی که تب و لرز کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.

دارچین:
همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.

عسل:
عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.

لیمو:
ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.

آب نمک:
قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.

سوپ مرغ:
مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

● رعایت چند نکته هنگام سرماخوردگی:

۱) خواب کافی؛
بررسی نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی ۶ تا ۸ ساعت، نوزاد ۱۸ ساعت، نوپا ۱۲ تا ۱۳ ساعت و پیش دبستانی به ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند.

۲) ورزش؛
فعالیت جسمی گلبول های سفید را که با بیماری مقابله می کنند افزایش می دهد.

۳) رعایت نظافت؛
شستن دست را با صابون فراموش نکنید. از آن جا که تحقیقات نشان داده صابون های معمولی در از بین بردن میکروب ها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست. هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتما رعایت شود. خارج از منزل از دستمال های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات رعایت شود:

▪ مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه دارید. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشویید تا هر نوع جرم یا ویروس باقی مانده از بین برود.

▪ در فصل سرماخوردگی حوله های دستی را هر ۳ تا ۴ روز با آب جوش بشویید.

▪ مصرف آب: با بالا بردن مصرف مایعات بافت های سیستم تنفسی مرطوب می ماند و مانع تراکم میکروب می شود.

▪ تصفیه هوا: هر روز برای مدت کوتاهی یک یا ۲ پنجره را باز کنید تا مواد آلوده کننده داخل خانه و جرم های دیگر خارج شوند.

۴) دمای اتاق را پایین نگه دارید،
خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس ها به حساب می آید. کاهش درجه حرارت به میزان ۵ درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

۵) استراحت:
روزی چند دقیقه از همه اعضای خانواده بخواهید با بستن چشم، تنفس عمیق و با پرداختن به فکرهای خوب استرس بدن را کاهش دهند. کاهش استرس یعنی آمادگی کمتر به بیماری.

۶) مصرف میوه و سبزی:
هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین می باشند که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سعی کنید روزی ۵ وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می شود.

۷) مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید.
از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانید.

۸) مکمل ها:
کارشناسان معتقدند که امروزه مواد مغذی کافی کودکان از طریق رژیم تامین نمی شود، بنابراین برای جبران آن و طبق دستور پزشک باید مکمل هایی مانند مولتی ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم غذایی آن ها افزوده شود.



عکس های خاطرات زندگی
درباره وبلاگ

*Die for someone who will have a fever for you! (برای کسی بمير که برات بميره) سلام به بینندگان عزیز نظر یادتون نره
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
دانلود رايگان تمام كتاب هاي دانلود کتاب دانلود کتاب رایگان دریافت کتاب ذخیره کتاب دانلود كتاب دانلود رایگان کتاب کتاب رایگان دانلود رايگان كتاب دانلود کتاب فارسی دانلود كتاب رايگان کتاب فارسی دانلود رایگان کتاب فارسی دانلود كتاب فارسي دانلود کتاب الکترونیکی دانلودكتاب کتاب فارسی رایگان کتاب رایگان فارسی دانلود کتاب رايگان بزرگترین سایت دانلود کتاب کتاب الکترونیک دانلود کتاب رایگان فارسی دانلودکتاب فارسی دریافت کتاب دانلود فيلمنامه فارسي دانلودرایگان کتابهای فارسی دانلود رایگان کتابهای اموزشی کتب رایگان علوم غریبه دانلود كتابهاي عرفاني کتاب رایگان (دانلود) ذانلود رایگان کتاب ماژول کتابخانه دانلود رایگان کتابهای مذهبی و علوم غریبه دانلود کتاب های علمی دانلود کتابهای آموزشی برای کودکان دانلود کتاب, دانلود رایگان کتاب الکترونیکی, دانلود کتاب های دانشگاهی, دانلود کتاب درسی, کتاب کامپیوتر , کتاب آموزشی, کتاب داستان, کتاب مذهبی, کتاب پزشکی, کتاب تاریخی , کتاب رمان, کتاب شعر, کتاب آموزش زبان خارجی, کتاب انگلیسی, کتاب نقد , کتاب نقشه, کتاب جغرافیا, کتاب بانوان, کتاب علمی, کتاب موفقیت, هنری و موسیقی, کتاب سیاسی, کتاب مدیریت, کتاب علوم غریبه, کتاب زندگی نامه, کتاب روانشناسی, کتاب تجارت الکترونیک, دانشگاهی < کتاب مهندسی مکانیک, مهندسی کامپیوتر, مهندسی عمران, مهندسی برق, مهندسی الکترونیک, مهندسی معماری, شیمی , مهندسی نساجی, دریا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشگاه آزاد داریون و آدرس sozen.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 27385
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

کد موزیک می خوای؟